torsdag den 13. september 2012

Dating.dk - ikke for sarte sjæle!

For et års tid siden kom jeg - nærmest sådan lidt sidelæns, ind på dating.dk. Skulle lige lure lidt, se hvad det var for noget. Det var min søns skyld,  han viste mig, hvordan man gør!!! Og - Vuptipedde!
Så vrimlede det med mænd.

Jeg må da sige, at jeg blev helt overvældet! Jeg gamle, overvægtige kone fik pludselig smigrende kommentarer til mine billeder. Og frække kommentarer. Og forespørgsler om dates, besynderlig sex (husker f. eks. en, der kaldte sig "Numsegufferen"), og jeg ved ikke hvad. Og en masse mænd i 40'erne er helt vild med mig. Hvad sker der?

Min første chatsamtale gik skidegodt. Vi var nærmest kærester i løbet af 3 minutter. Desværre boede han i Brønderslev, så det kunne ikke sådan lige...

Min anden chatsamtale gik også smaddergodt. Han boede på Fyn, det var da til at overse. Han ville gerne besøge mig, vi aftalte alt - og han brændte mig af!

Efter at have slikket mine sår og rustet mig til denne mærkværdige verden, kløede jeg på igen. Jeg skrev med nogle stykker, chattede med nogle, og et par stykker fik mit mobilnr. så vi kunne sende sms'er til hinanden. Jeg begyndte at begribe denne verdens spilleregler:

Det meste på dating.dk handler om det, jeg kalder netlir. Sexchat, sex-sms'er, telefonsex. Her skal man stå tidligt op, hvis man ikke vil tages på det forkerte ben - eller andre steder! Men er da en billig måde at få noget netlir på, hvis det er det, man vil!

Jeg er konsekvent gået uden om gifte mænd. Ikke om jeg gider være hende "den anden kvinde". Påfaldende så mange mænd, der har en "syg kone", og derfor mangler en "kærlig, varm og villig kvinde" - fra 9.00 til 12.00 og kun hos dig!!

Efterhånden må jeg betragtes som ekspert udi mænd på ca min egen alder, d.v.s. omkring de 60+. Jeg kan nemt stykke sådan en gennemsnitsmand sammen:

Mand i sin bedste alder. Venlig, har humor, er empatisk. Spiller golf. Har et fornuftigt forhold til alkohol. Kan lide en god middag med et godt glas rødvin til. Er i god form. Livsnyder. Kan lide at ligge i ske.  Har hus og orden i økonomien. Bil og motorcykel.  Er lidt af en drengerøv. Rejser og/eller campingferie. Gå- og cykelture i naturen, gerne gå hånd i hånd ved stranden. Har 3 voksne børn. Et par børnebørn. Gråhåret (det, der er tilbage) Fuldskæg. Hører næsten al slags musik. Kan lide en god film i TV. Er til hjemmElig hygge! Er lidt af en handyman. Er 1,81 høj, vejer 85 kg. Ikke bofællesskab i første omgang, men man ved jo aldrig...

Og han søger: Kvinde lidt yngre end ham selv, rimelig slank, helst meget feminin. En, der kan lide at gå i kjole og stiletter. Gerne en der spiller golf, der har begge ben på jorden, moden, kærlig, varm og sensuel og kan lide sex. En der er god at snakke med. Ærlig og trofast. En at dele oplevelser med, der kan lide naturen. Skal være sund, positiv og glad. Søger ikke en til at vaske tøj og lave mad, det kan han selv.

Som sagt har jeg nu været på i godt et år, og jeg har nu meldt mig ud. Hvorfor det? Jeg er blevet led og ked af den verden. Det er bestemt ikke for sarte sjæle, og man skal holde tungen lige i munden og vide, hvad man vil. Det er et kødmarked! På et tidspunkt var jeg næsten afhængig af min daglige dosis flirts og smigrende ord fra forskellige mænd. Det behøver jeg så ikke mere, for nu HAR de jo fortalt mig, hvor smuk og dejlig jeg er, så nu tror jeg på det ;o)

Jeg HAR mødt nogle mænd, jeg HAR haft en kæreste nogle måneder (det gik ikke), jeg HAR snakket og skrevet og chattet med en del. Og jeg HAR lært denne verden at kende. Og fundet ud af, at det er ikke noget for mig - længere. Jeg synes, jeg bliver forrået af det. Kynisk. Et dårligere menneske. Kommer til at focusere på nogle ting ved mennesker, som er ligegyldige. Uanset hvor man træffer andre mennesker, om det så er på en datingside, har man at opføre sig ordentligt. Og det er ikke altid let. Sikke mange mennesker, man kan komme til at såre. At gøre ondt.

Men jeg har også lært nogle barske realiteter at kende. Synes faktisk, jeg er blevet klogere på mennesker - i hvert fald mænd. Men nu holder jeg. Jeg fik et rigtig godt venskab ud af det, og det er bestemt ikke at kimse af. Vi skriver meget sammen, og ses nu og da til lange, intense samtaler. Og det er såre godt.

Men altså: Pige træd varsomt! Og mand ligeså!!

5 kommentarer:

  1. Pyh, det lyder ikke godt. Jeg kender ikke den verden. Det lyder ikke fristende.
    Hvordan får du dine læsere fra facebook til at lægge kommentarer her, så Bloggen kan vokse? Jeg linkede til din blog under mit indlæg om Discovery og kan se, at et par læsere fra min blogrulle har meldt sig her hos dig.
    Men det er selvfølgelig også godt nok med kommentarer på facebook.
    Hvis du vil inspireres, så klik på Gitte Jerner på min facebook. Hun har blogget i rigtig mange år. Og det er vidst mest typisk, at læserne kommer over tid.
    Vi ses vel næste lørdag?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Betty. Tjah, hvordan jeg får læserne fra facebook til at skrive her? Det ved jeg sørme ikke. Og jeg kan godt se, at nogle af mine læsere kommer fra dig, tak fordi du hjælper med at min blog vokser.
      Ja, jeg vil jo gerne, hvis det kan udvikle sig til noget debat, men det skal jeg måske nok lægge mere op til i mine indlæg.
      Jeg vil kigge på Gitte Jerners side. I øvrigt er der rigtig meget, jeg endnu ikke kan her, har jeg opdaget, men jeg lærer det vel.
      Ja da, vi ses til teologi. Håber, jeg snart kan holde til to dage, så jeg ikke går glip af så meget. Men hvad - det er bedre for mig at få det ud af det, jeg kan, frem for at sidde hjemme og trille tommelfingre.

      Slet
  2. smiler. godt indlæg .. Kender heller ikke den verden, har jo Ipsen heldigvis , og jeg tror bestemt heller ikke jeg ville begive mig ud i den netverden, hvis jeg var alene,,

    SvarSlet
  3. Tjah, det er jo så et spørgsmål, om man hellere vil gå på værtshus. Ellers ved jeg ikke, hvad man gør, hvis man gerne vil have en mand.

    SvarSlet
  4. I love your blog but I do hope you add this site to your blog or article. Thank you.

    TreffitAsia- Find wife from Asia | Löydä vaimo
    Aasiasta

    www.treffitasia.com/

    SvarSlet