torsdag den 31. oktober 2013

En mands bekendelser...

Hvorfor jeg engang trykkede på den knap, som fik mig til at "synes godt om" Primetime kvinder, er mig ind imellem en gåde. Dog må jeg vedgå, at "de" ofte får mit pis i kog! Som nu ved offentliggørelsen af denne artikels 20 punkter,  som - iflg. dem selv - går verden over. Velsagtens fordi mange mennesker "tror" på dem.

http://www.oestrogen.dk/Kaerlighed-og-Erotik/Kaerlighed-og-Erotik/2013/Oktober/nyskilt-mand-det-burde-jeg-have-gjort.aspx#.UnKY-YN7z5o

Her har vi en mand, der for nylig er blevet skilt. Han gør en slags status. Hvad BURDE han have gjort?

Jeg vil godt give ham nogle gode råd desangående:

Hør her, kære mand! Hvis det forholder sig, som du gør rede for i din 20-punkts-bekendelse, så forstår jeg godt, at dit forhold kuldsejlede. Du sætter jo kvinden op på en piedestal, hvor hun er yderst vanskelig at nå. Du gør hende til en sart gudinde,  som skal behandles med fløjlshandsker og have sine mindste lyster opfyldt - og selv om du skriver det modsatte, nemlig at du ikke skal holde hende i godt humør, så tror jeg ikke på dig. For alle dine punkter siger det modsatte.

Tilbede din kvinde? Vorherre bevares, må jeg blive fri! Jeg vil nødig være din kvinde, som skal leve op til dine gudindedrømme. Jeg vil sådan set godt have lov til at være rigtig urimelig og u-elsk-værdig, uden at du føler dig forpligtet til alligevel at elske mig i den situation!

Jeg vil sådan set også helst holdes udenfor dine inderste hemmeligheder. Især dengang du bollede med sekretæren, selv om det kun var denne ene gang. Og netop fordi det kun var denne ene gang. Var det blevet til mere, skulle du selvfølgelig fortælle mig det, men dine fejltrin - lad os bare kalde det det - i den henseende, lever jeg bedst med uden. Og skulle DU ikke kunne leve med det, er det dit problem, som du evt. kan dele med din bedste ven.

Hvem har fortalt dig, at ærlighed står over kærlighed? Den hensynsløse ærlighed er ikke andet, end noget du ikke selv kan bære, og som du derfor beder hende bære for dig, eller med dig.

"Vær til stede, når du er sammen med hende" - jo jo, som om vi ikke godt ved, hvad du mener! Du skal droppe pc'en, mobiltelefonen, avisen, motorbladet, tv'et. Og stirre hende dybt ind i øjnene og SNAKKE med hende. For snakke, det er det, kvinder vil. Men-æh: Med den holdning forlanger du jo det samme af hende, du gør det bare på en smartere måde. Sådan lidt martyragtig. Det er ellers kvinder, der har patent på det, ikke? Men ok, du er åbenbart den bløde type, og det er en ret tvivlsom ting i sig selv i dagens Danmark.

Nå, o.k. nu er ham her jo fra USA!

"Bliv aldrig uvenner over penge" - Hø hø, der var jeg lige ved at komme til at grine!! Kender du overhovedet et parforhold, hvor penge ikke ind imellem er årsag til kontroverser ægtefællerne imellem.

Hvad er det for et problemfrit og utopisk idealforhold, du prøver på at stille op? Well, jeg tror på, at det er en såret og hudløs mand, der forsøger at gennemtænke egen skyld i forholdet, og det er såre godt. Men hvis du går ind i et nyt parforhold med disse 20 punkter intakte, så er dit nye forhold dømt på forhånd - nemlig til at give skuffelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar