tirsdag den 29. oktober 2013

Nye briller - hjæææælp!!!

Jeg har et meget meget stort problem!  Jeg skal have nye briller. Nå men det er vel godt, hvis mit syn er dårligt? Joda! Men det er ikke DET, der er problemet. Problemet er, at jeg så skal vælge stel. Hvorfor det er et problem? Fordi jeg så skal konfronteres med, hvilken type, jeg er. Uf altså.

Er jeg den moderigtige, lækre kvinde, der skal have store, mørke briller? Njah, jeg synes, mit ansigt får sådan et hårdt udtryk så.

Nu ved jeg så heller ikke, om jeg skal vælge modebrillen anno 2013 eller 2014? Hvorfor er der overhovedet noget der hedder "modebrille 2013", når man allerede nu ved, at de er umoderne, fordi moden for 2014 ER kommet?

Så spørger "de" om jeg er til kolde eller varme farver! Jeg kan godt forstå, de spørger. For det betyder vel, at de ikke sådan lige kan afgøre det. Det kan jeg heller ikke. Iflg min hårfarve er jeg til kolde farver, men iflg min hud måske til varme, men det kommer lidt an på graden af solbrændthed.

Er jeg den klassiske type, eller er jeg til mere spræl og vovethed? Jamen SKAL jeg vælge? Jeg er sågu da begge dele. Når jeg er i det intellektuelle hjørne formelig OSER jeg af klassisk skønhed! Eller noget! Og når jeg skal nedlægge en elsker, er der mere spræl og...nå, så har jeg nok taget brillerne af!

Skal jeg have progressive glas? Ja gu skal jeg da det, det kunne lige passe andet. Mig med en provoblog, jeg er absolut fremsynet, ha ha - kigger mig ikke bagud, jeg kunne jo blive til en saltstøtte, har jeg hørt eller læst!

Skal jeg have skræddersyede glas? Nej, helst ikke, jeg vil ikke have huller i mine glas, ellers tak.

Mine briller skal nok være mere fremtidssikrede end kaskoforsikrede. Jow jow, det kan man skam få nu om dage. Men fremtidssikrede briller er noget konfettifarvede, ser det ud til. Jeg kan få konfetti i kolde, varme, overvejende blå, overvejende røde, grønne, gule, brune, grå farver. Hvis de skal være konfettifarvede.

Hvad nu hvis jeg køber nogle overvejende røde? Og jeg så har blåt tøj på en dag, det ser da skørt ud, ikke? Er det så bedre, at jeg køber nogle mere anonyme? Så passer de ligesom til det hele! Og er mere kedelige. Kan man ikke få begge dele i én og samme brille?

"Ray Ban køre generelt med 50′er stillen i brillerne. Dette gælder også dette rigtig fede sæt damebriller fra Ray Ban. Det kræver måske lidt mod at bære denne brille, men har du hvad der skal til, så vil du bestemt også skille dig ud fra mængden på den allerbedste måde. Disse briller er så meget oppe i tiden, og noget af det bedste damebrille jeg lige kan finde her i 2013 og sikkert også langt ind i 2014. Et most have for den selvsikre og stillede kvinde". --

 Halloooo! Det hedde køreR i nutid. Det hedder stilen med et l. "Det bedste damebrille" - skulle det have været ental eller flertal? Hedder det ikke EN brille, det kan da i hvert fald aldrig komme til at hedde ET brille, og derfor ikke "DET" bedste damebrille! Det hedder "et must (have)" vi snakker jo ikke om æblemost, vel? Den stillede kvinde?? Gys! Det hedder den stilede kvinde.

Og hvordan kan jeg vide, om "jeg har hvad der skal til"??????? Gad vide, hvad de mener med det?? Det må være noget med mod, for det stod der også lige noget om. Så altså, har jeg MOD, så er denne brille lige mig. Nu finders der ikke mange, der er så modige som mig - når det gælder at smage på nye madretter, selv myrer og friturestegte bænkebidere! Men hvis det er faldskærmsudspring er jeg en ren kylling!

Det kan jo også være, de snakker om "it"! Om jeg har "it"! Det havde Marilyn Monroe, kan jeg huske fra en 50'erfilm. Selvfølgelig har jeg "it", jeg går bare ikke og skilter med det.

Jeg er garanteret et "cat-eye-look" med disse briller, lover de. Nej altså, det afgjorde det, jeg er ikke en sød og kælen miau! Jamen jeg vil hellere have et "lion-like-look", kan jeg få det??

Jeg får kvalme af brilleannoncer, får helt lyst til at få kontaktlinser, hvis ellers jeg kunne bruge dem, men det kan jeg ikke. Desuden kan jeg godt lide at gå med briller - tror jeg da nok - hvis ellers jeg kan finde ud af, hvilken type, jeg er.

Hjææææælp!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar