tirsdag den 8. oktober 2013

Ups! Der kom Lars Løkke lige til at sige, hvad han mener...

Den nye form på folketingets tirsdagsmøder har været imødeset med spænding. Og vi fik da bestemt noget for pengene. Dagens tophistorie var flg:

Lars Løkke Rasmussen køber sko, der er dyrere end 2000 kr. Det kom han ved en fejltagelse til at sige i dag i den nye folketingsspørgetidsrunde. Han ville egentlig have ramt Helle Thorning med denne bemærkning, men det blev altså til en boomerang.


http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-72008423:qvortrup-l%C3%B8kke-blottede-sig-med-skobem%C3%A6rkning.html


Helle og Lars "står" godt til hinanden, mener Qvortrup i ovenstående kommentar. De er "friske og veloplagte sammen" - og det har vi set flere gange.

Ku' vi ik' få dem til at danne et nyt parti, der hedder venstredemokraterne? Nåe nej, for venstre har jo ikke en skid med "til venstre for midten" at gøre nu om dage. Men den ageren indenfor den blå sfære, som vi ser socialdemokraterne manøvrere i p.t. er vel egentlig heller ikke deres sædvanlige element. Tjah, og en Lars Løkke, som er pavestolt over at have "hugget" Metals formand Claus Jensen til venstres landsmøde. Jo jo, de nærmer sig da hinanden, eller hvad?

http://www.avisen.dk/fagforbund-holder-tale-til-venstre_237930.aspx

Kom da ikke og sig, at der ikke er spænding på drengen i politik for tiden. Men jeg vil faktisk rose regeringen for at handle pragmatisk i den nuværende situation, og jeg kunne godt ønske mig, at der var mere fælles handlen blandt de traditionelt røde og blå politikere.

Nu tror jeg jo på Mogens Lykketoft som en vidende, klog og erfaren politiker, og så vidt jeg ved er det mest hans ide, at der skulle være lidt sjov i parlamentet. Sådan pr. refleks griber jeg straks til at grine og vrænge lidt af den slags halløj. Det er udansk! Det klæder ikke en dansk politiker. - Og så alligevel??

Men apropos Lars Løkkes boomerang, så siger den jo dog trods alt en hel del om, hvor skoen trykker hø hø! Helle ved godt, at hendes Guccitasker og ditto sko ikke kan købes af enhver arbejder. Hvorimod Lars Løkke tror, at det kan knibe med at finde et par sko til under 2.000 kr - det er virkelig morsomt, synes jeg.

- Måske skulle man sende ham et par Bilkaannoncer?
- Eller tage ham med i Frelsens Hærs genbrugsbutik?
- Eller introducere ham til Trend Sales?
Synd, Lars Løkke, - dér faldt din leflen for arbejderen pludselig og helt oprigtigt på gulvet. Helt uden du havde forberedt det. Eller din spindoctor havde nået at give dig et praj!

Så måske er Lykketofts ide slet ikke så tosset, når politikerne sådan kan komme af sted med pludselig at sige, hvad de mener!

Jeg glæder mig allerede til om 14 dage!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar