fredag den 12. maj 2017

Tab dig - uden at være på kur 3. Tyggegummi

Tyggegummi!

Det er faktisk min tandlæges skyld, at jeg begyndte at tygge tyggegummi. Det har aldrig før sagt mig noget, og jeg har nok syntes, det så lettere åndet ud at gå dér og tygge tyggegummi. Men det ville være med til at holde min spytsekretion i gang, sagde min dejlige tandlæge Kim, og det ville forhindre huller. 

Jamen, det skulle da prøves. Sukkerfri, selvfølgelig! Men det er det meste tyggegummi vist nu om dage, lader det til. For jeg har da prøvet forskellige typer. 

Og så finder jeg jo ud af efterhånden, at TYGGEGUMMI bliver et af mine hjælpemidler - får mig til at lade være med at spise, hver gang jeg får lyst til at putte noget i munden. Det er en helt fantastisk opdagelse - altså for MIG! 

Jeg har som sagt prøvet mange slags. Min første yndlings var en V6 med lakridssmag. Den smager jo godt, men med mit forbrug, skulle jeg rent ud sagt skide for tit ;) - og for løst!!! Ja, vi taler ligeud af posen her!!!

Men af alle de mange mærker, jeg har prøvet, holder jeg mig nu til V6. Smagen holder længere, og jeg kan tåle det. Mine foretrukne er White Peppermint og Strong Mint. Jeg tager to stykker af gangen, og tygger på det, indtil jeg synes, smagen er væk. Så tager jeg måske to nye stykker. Men det holder længe - og hvis jeg ikke har nogle nye pakker, så kan jeg godt tygge på noget, som egentlig er brugt. Nogen synes, at det er ulækkert, det kan jeg overhovedet ikke se. Det er jo kun mig selv, der har haft det i munden. Men det må enhver jo selv om! 

Det helt geniale er, at jeg får noget i munden, noget at tygge på, som jeg roligt kan gøre, UDEN at det koster på sidebenene. Og så synes jeg faktisk også, at det er beroligende! Jeg ved ikke - måske er det, fordi jeg engang har været ryger, at jeg har noget med munden?? Anyway, det virker for mig. 

Du skulle prøve, om det virker for dig!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar