torsdag den 11. maj 2017

Tab dig uden at være på kur 2. MORGENMAD

Morgenmad.


For mig var begyndelsen min morgenmad. Jeg var en kæmpe ostespiser. Elskede ost. I alle afskygninger.
Jeg elsker stadig ost, men nu får jeg det ikke hver dag.

I dag består min morgenmad af:
3 spsk. havregryn - grov- eller finvalsede efter smag og behag
Vand så det godt og vel dækker.
Koges et par minutter i microovn

Heri røres:
1 spsk HUSK - holder min afføring i tip top form - hø hø, kan man sige det?
                         samt sænker mit kolesteroltal
1 ganske lille sjat flydende Perfect sød - jeg har type 2-diabetes, så jeg skal ikke have for meget sukker,
men lidt sødt må det gerne være

Ovenpå kommes:
1 lille håndfuld mandler - jeg elsker smagen, og at der er noget at tygge på - men ikke alt for mange!
En lille smule rosiner eller fintskårne dadler
Frisk frugt: En halv banan, lidt blåbær, en halv pære er mine foretrukne, men kun én af gangen.

Kaffe m. minimælk

Mens grøden er i microovn, drikker jeg et glas vand til mine morgenpiller, - som udover dem, jeg SKAL spise, også er en multivitamin, en B-complex samt en stærk C-vitamin.

Nogle gange har jeg lavet ingefærshots, som jeg så drikker lidt af før maden. Det er stærkt og ret bittert, hvilket sætter stofskiftet i gang  og styrker min mave. Men det er ikke noget, jeg drikker hver dag.

Jeg er 100 procent overbevist om, at min morgenmad betyder SÅ meget for, om jeg kan tabe mig. Hvis jeg ikke har startet dagen med dette, er jeg sulten resten af dagen, og forfalder alt for let til at spise noget tilfældigt. Hvis jeg f.eks. får franskbrød eller rundstykker, tricker det min sult - jeg kan nærmest ikke blive mæt. Og med ost - jamen, så går det helt galt. Jeg FÅR det engang imellem - fordi jeg godt kan lide det, fordi jeg hver 14. dag er til møde i en netværksgruppe, fordi jeg er ude hos andre mennesker eller lign. Men det skal IKKE ske ret tit, så ryger min dejlige balance-fornemmelse i maven, og det bliver sværere at komme tilbage på rette spor igen.

Prøv det!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar