tirsdag den 22. august 2017

Tab dig - uden at være på kur 22. SE GODT UD!!


Jamen altså, jeg skal jo først tabe mig, og SÅ ser jeg godt ud!
Forkert! Du skal se godt ud, og SÅ taber du dig!!

Noget af en hamper påstand, det ved jeg godt! Ikke desto mindre handler mine blogindlæg med dette tema udelukkende om emner, jeg SELV har praktiseret, og derfor ved noget om - d.v.s. ved noget om, hvad der har virket for MIG. Men jeg går bare ud fra, at der også findes andre derude i cyperspace, som "virker" på samme måde.

Ser du, jeg er vokset op med, at der var tøj til fester. Og så var der tøj til pænt brug. Og så var der tøj til skolebrug eller arbejdsbrug. Og så var der det, man gik i derhjemme. Jeg lærte at skifte tøj, når jeg kom hjem fra skole. Indtil jeg begyndte at gå til gymnastik, sang, dans og andre ting, som krævede, at jeg så ordentlig ud i tøjet.

Jeg er også vokset op med, at make-up tog man MÅSKE på, når man skulle til fest. Vi halvhippier og vordende feminister så noget ned på den slags staffage, som skjulte vores sande identitet.

Men der er en tid for alting, som der så viist står i bibelen. Og denne tid er forbi. Men jeg har skullet gøre op med mange indlærte holdninger og praksisser, hvad udseende angår.

I dag er det sådan her: Jeg vasker hår hver dag (går ikke i bad hver dag), sætter det hver dag, bruger make-up hver dag - forskelligt efter, hvad tøj jeg har valgt at tage på. Går med smykker hver dag. Ligeledes efter tøjfarve m.m.

Jeg satser på HVER DAG at klæde mig pænt på, i tøj, der dels passer mig i størrelse, dels er sat ordentligt sammen i farver. Om vinteren gerne matchende tørklæde. Dem har jeg MANGE af. Og ørestikker, -ringe, clips og alskens andet pynt. Halskæder, armlænker, ringe.

Jeg er ikke kommet til at betragte min taske som en del af udstyret - det har jeg endnu til gode. Hvilket vil sige, at jeg skal have anskaffet mig flere tasker, som matcher forskelligt tøj eller forskellige behov. Indtil videre har jeg kun haft EEN taske, som jeg går med, indtil den er slidt op. Mens jeg arbejdede skulle der kunne være et A4-ringbind i den, i dag er den noget mindre.

Det er det første, jeg gør, når jeg har forladt mit sove- og badeværelsesgemak: At ordne hår, make-up og vælge smykker. Først derefter går jeg i køkkenet for at lave min morgenmad. Det passer nu mig bedst sådan.

Denne grundlæggende holdning til, hvordan jeg selv ser ud, har betydet kolossalt meget for mig. Og har hjulpet mig til at betragte mig selv som en kvinde, der GERNE må være attraktiv (hvilket jeg ikke altid har gjort), og som SER godt ud. Jeg er stadig en "frodig" kvinde - med en del kg, som mange vil anse for at være for meget. Men jeg ændrer hele tiden lidt i min livsstil. Det tager tid - men jeg kan næsten ikke huske en sommer, hvor jeg har haft det så godt, som netop denne sommer, hvor jeg har INSISTERET på at se godt ud - hver dag, uanset om jeg havde aftaler, skulle ud af huset, der skulle komme nogen osv.

Jeg føler mig som en luksuskvinde! Jeg føler mig på højde med enhver situation. Verden kan bare komme an! Jeg har oplevet på egen krop og sjæl, hvor befriende skønt, det er, at vide, at jeg har gjort, hvad jeg kunne, for at tage mig allerbedst ud. Og jeg er altså begyndt at få mange komplimenter, hvilket jeg selvfølgelig nyder. Det siges, at jeg har fået en anden udstråling.

Og alt dette holder mig på sporet. Af min nye livsstil. For det fortæller mig hver dag, at jeg gør noget godt for mig selv først og fremmest. Og for første gang tror jeg på, at dette varer ved. For jeg er ikke på kur - i hvert fald ikke en slankekur. Men måske nærmere på en livskur.

Og at jeg OGSÅ sørger for at få næring til min sjæl! - Ja, det kan man læse om i en hel del af mine øvrige blogindlæg, som handler om mit forhold til tro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar