onsdag den 9. august 2017

Tab dig - uden at være på kur 20 SALATINSPIRATION

Dette indlæg kalder jeg "Salatinspiration"! Hvis du har fulgt mine tidligere blogindlæg i denne serie, vil du vide, at jeg er stor tilhænger af salat - i alle afskygninger!

Ingrid Petersens billede.

Men salat må ikke være kedelig! Den skal være
* Afvekslende
* Lækker
* Se godt ud
* Anrettes forskelligt
* Være sjov

Disse 4 salater kommer så nok ind i kategorien "Være sjov" - skønt de efter min egen ringe mening OGSÅ er afvekslende, lækre, ser godt ud. Anretningen kunne godt have være sjovere!!!

Den grønne: 
Frisk spinat
Broccoli
Grøn peber
Sukkerærter

Den røde/orange:
Appelsin
Cantaloupe (melon)
Jordbær
Tomater

Den gule:
Majs
Banan
Gul peberfrugt
Bambusskud

Den hvide: 
Hvidkål
Blomkål
Champignon
Kogte kartoffelskiver

Jeg lavede alle fire salater til en gæstemiddag. Hvor vi også fik noget kød og kartofler til.
Normalt ville jeg vel - foruden en kødret - "nøjes" med en enkelt salat, måske også nogle kogte grøntsager.
Samt en eller anden form for sauce eller dressing. Eller andet tilbehør.

Men hvorfor ikke prøve med fire forskellige salater?? De kan endda udgøre hovedingredienserne i.s.f. kødet, som vi vist ofte betragter som "hovedet", hvorudfra vi bestemmer tilbehøret.

Jeg synes, det er sjovt at lege med farverne i salater. Prøv det 😋😋










Ingen kommentarer:

Send en kommentar