søndag den 15. september 2013

Mennesker i mit liv 10 - Jan

Det var i de år, hvor jeg levede et løssluppent liv efter mit første ægteskab. Jeg var så blevet kæreste med Jan, efter at vi havde mødtes fagligt til nogle kurser. Jan spillede dejligt på guitar, og vi sang duetter. Derudover levede vi et luksusliv, - Han boede alene i en dejlig lejlighed, og det gjorde jeg også. Hans forældre var kendte og meget rige, men han kom ikke meget hos dem, jeg var dog med ham hjemme et par gange. Jeg havde fået den ide, at jeg ville til Skagen og bare sove bagi bilen og spise spegepølsemadder, når vi var sultne

Da vi fik sommerferie, pakkede vi og kørte af sted. Vi nåede til Thisted den første dag, men indlogerede os på et hotelværelse. Jeg kunne ikke sove om natten, lå bare og ventede på, at det skulle blive morgen. For noget var helt forkert. Da Jan vågnede, sagde jeg: "Jeg vil hjem!" Han var stille en tid, så sagde han: "O.k". Vi pakkede, gik ned og spiste morgenmad, og kørte hjemad.

På vejen hjem sagde vi ikke meget, men han spurgte, om han måtte komme om lørdagen, så kunne vi snakke lidt nærmere. Det sagde jeg ja til.

Han satte mig af, og da jeg kom ind i min egen lejlighed, smed jeg mig på sengen og hulkede, for det hele var da noget sørgeligt noget. Efter 20 min. ringede det på min dør. Udenfor stod min gode veninde. Hun skulle lige til at stikke i et voldsomt hulk, da hun kom til at kigge på mig. Og så begyndte vi at grine. Vi kunne slet ikke holde op. Hun havde været på ø-lejr og havde truffet to mænd, og hvad skulle hun gøre.

Vi fandt faktisk temmelig hurtigt ud af, hvad hun skulle gøre, og hun blev senere gift med den ene af disse to. Men jeg er aldrig kommet så hurtigt over en kæreste. Det tog lige nøjagtig 20 min.

Jan kom om lørdagen, og vi fik snakket. Jeg var bare led og ked af dette overfladiske flipperliv, og herefter indledte jeg det, jeg kalder min "selvdisciplineringsperiode". Hvor længe den varede, husker jeg ikke, men den betød, at da jeg endelig fandt min senere mand, vidste jeg, hvad jeg ville sige ja og nej til. Og som ikke var overfladeflippet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar