mandag den 13. januar 2014

Findes der engle?

Findes der engle? Altså nu om dage?

Jeg ved det ikke, men jeg er kommet til at tænke på en situation, jeg var ude for for mange år siden, som gjorde,  at jeg tror, der findes engle, også nu om dage.

Jeg var i bil på vej ud til en veninde, fordi mine nerver hang i laser. Det var kort før min skilsmisse. På vej derud punkterede jeg på det ene forhjul. Jeg ved godt, at jeg ikke må køre med et punkteret hjul, men jeg SKULLE frem. Det var før mobiltelefonernes tid. Jeg fik bilen humpet ind på p-pladsen hos min veninde, og steg ud.

To mænd kom gående hen imod mig, de lignede far og søn. "Du er punkteret", sagde de til mig. "Ja", svarede jeg modløst. "Lad os lige ordne det", sagde de. "Vi har et værksted lige her henne". Og så gik de hen til en af garagerne i et større garageanlæg og åbnede porten. "Vi skal nok klare det her, så kan du komme tilbage om en lille times tid", sagde de.

Jeg tænkte ikke særlig klart, men var da utrolig taknemmelig, og jeg gik så ind til min veninde, og fortalte hende historien. Hun vidste ikke noget om et værksted eller de to mænd, men efter en time gik jeg ud for at se, hvordan det stod til. De var færdige med bilen, og jeg spurgte dem, hvad de skulle have for det. "Ikke noget", sagde de. Jeg åbnede bagklappen, og der lå nogle øl i bagagerummet. "Jeg vil gerne give jer disse så", sagde jeg. "Tak, men vi drikker ikke", sagde de. Og efter endnu engang at have takket dem, tog vi afsked med hinanden.

Senere prøvede jeg at finde mændene og værkstedet, men der var ingen, der kendte til noget værksted der, og ingen vidste, hvem de to mænd var.

Men uanset om der "findes" engle eller ej, så optrådte de to mænd som engle for mig denne aften, hvor jeg var totalt fyldt op af problemer.

Og andre gange i mit liv har jeg også oplevet, hvordan mennesker har været engle for mig, men det må jeg fortælle om en anden gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar