mandag den 24. august 2015

Et skide problem!!!

Dette blogindlæg, som jeg længe har haft lyst til at skrive, handler om en bagatel. Om noget, som det næsten virker provokerende at skrive om i dagens Danmark, hvor vi jo nærmest vælter i problemer, der er VIRKELIG alvorlige, f. eks. Flygtningeproblematikken (iflg. Kr. Dagblad - bl.a. ),  EU-forbeholdene (iflg. Lars Løkke), industrispionage (siger Brian Mikkelsen), indendørs luftforurening (iflg. Bjørn Lomborg), udkantsdanmark kontra metropoliticismen, (siger jeg) ungdomsarbejdsløsheden (iflg. Politiken), økonomien (iflg. murermester Larsen).

Okkeja, sådan kunne jeg blive ved.

Nej, mit problem er slet ikke i den størrelsesorden. For det handler om toiletpapir. Nærmere bestemt: Den slags toiletpapir, man støder på, når man skal forrette sin nødtørft "i byen". Og nu kan jeg mærke, hvordan jeg allerede ved disse indledende bemærkninger får adrenalinen til at stige!!

Det er disse hersens store ruller, som er godt gemt inde i en beholder. Og det er HER, problemet ligger. For uanset hvornår og hvor henne jeg er ude for disse tingester, så har enden på toiletpapirsrullen gemt sig oppe i beholderen eller  kalechen eller hvad sådan en nu hedder. Og hvad gør man så, når man skal hive noget af?

Jeg har prøvet virkelig mange teknikker, f. eks.
* Stukket hånden op for at finde "enden"
* Rullet toiletrullen rundt, i håb om, at enden ville falde ned, så jeg kunne komme til at rive noget af.
* Kradset med neglene, så jeg i det mindste kunne lave en ny ende

Og for at gøre det hele endnu mere interessant, så sidder bemeldte rulle ofte, så man er nødt til at rejse sig fra toiletsædet, for at komme til at rive noget papir af. Med det resultat...ja, gæt selv!!!

Allerbedst, som jeg tror, at NU har jeg fat i en ende, viser det sig, at det vil den sandelig ikke være med til, eller den er ikke sådan lige til at få rullet ud, eller den er for stram, - Og jeg kan jo tydeligt se, at ALLE andre før mig har haft det samme problem, for der ligger adskillige stumper og enkeltstykker papir på gulvet.

HVIS det endelig lykkes mig at få enden rullet ud, så jeg kan komme til at rykke noget af, så er jeg nogle gange fristet til at være så OND, så jeg rykker papiret af, så den næste heldigvis også skal døje med at finde enden, for så sidder den oppe under "kalechen". Nå, som regel er jeg et venligt menneske, og beslutter at rykke en god ende ned, efter at jeg selv har rykket det af, jeg skal bruge, så den næste blot skal hive i papiret.

Jeg synes, der burde være en lov, som foreskriver, at man skal behandle ens toiletmedmennesker lige som man gerne selv vil behandles. Og man skulle kunne få en bøde, hvis man ikke gør det. Det kræver nok, at man indfører toiletovervågning, men hvordan er det, man siger: Hvis du ikke har noget at skjule, skulle det vel heller ikke gøre noget!!!

I disse tider kan man jo ikke have tissekoner siddende alle vegne, vel? Eller måske skulle vi bruge nogle af kontanthjælpsm... nej, puhha, jeg var lige ved at skrive noget fy!!!

Er det bare mig? Nåe nej, det HAR jeg jo konstateret, at det ikke er. Men er der mon en metode, jeg ikke kender til? Så er jeg så hjertelig glad modtager af oplysning om denne :)

2 kommentarer:

  1. Kan anbefale at have en lille stump "hjemme-rulle" med, når du er på farten - bare sådan er der er til en tur eller to på det "afsides" (kan også benyttes "bag busken", hvis det bliver nødvendigt!

    HALLØJ, - dér fik jeg da skrevet noget, jeg selv kom til at grine af - uha, da da - jeg mente altså bare ude i naturen!

    SvarSlet
  2. Hø hø - jeg har altid papirslommetørklæder med i tasken, de kan bruges både foroven og forneden, og både for og bag :) Inde som ude - altså i naturen :)

    SvarSlet